Svarbus aspektas įtraukiojo ugdymo sėkmei – aplinkos pritaikymas ir struktūravimas, taikant universalaus dizaino principus bei aprūpinimas specialiosiomis mokymo(si) ir techninės pagalbos priemonėmis.
Bebarjerė fizinė ugdymosi aplinka (liftas, pandusas, neįgaliojo vežimėliui pritaikytas sanitarinis mazgas) vaikams, turintiems judėjimo negalią suteikia galimybę ugdytis kartu su savo bendraamžiais ir patirti mokymosi sėkmę.
Grupėse naudojamos alternatyvaus bendravimo priemonės (kortelės, susitarimų dienoraščiai, multimedija, Smart lentos), sensorinės taktilinės, vizualinės priemonės (vibruojančios nusiraminimo pagalvėlės, uždengiami krėslai, akvariumai, medūzos ir kt.)
Kuriamos individualios, vaikų poreikius atitinkančios aplinkos (šviesos stalai, sūpynės/gandro lizdai, nusiraminimo kampeliai ir kt.)










